Silnik Stirlinga typu gamma
Silnik Stirlinga typu gamma zbudowany w układzie V z kątem rozchylenia
cylindrów 90*. Korbowody tłoka roboczego i wypornika połączone zostały
na wspólnym czopie wału korbowego. Mechanizm prowadzący wypornik
wyposażony został w ślizgowy wodzik i tłoczysko. Korbowody wyposażono w
łożyska igiełkowe. Wszelkie pary elementów pracujących ślizgowo wykonano
z brązu i stali stopowej.
Silnik został zbudowany z myślą o pracy przy podwyższonym ciśnieniu stąd
tłok roboczy oraz tłoczysko otrzymały specjalnie zmodyfikowane
uszczelnienia. Źródło ciepła stanowi mały palnik na Propan-Butan. Część
zimna cylindra wypornika chłodzona jest konwekcyjnie bez wymyszonego
przypływu powietrza przez żebra chłodzące. Pojemność skokowa silnika
25cm3, całkowita objętość przestrzeni roboczej 69cm3. Przy pracy bez
podwyższonego ciśnienia silnik osiąga obroty około 200 do 300obr/min.
1
Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi na facebooku:
Komentarze
Arturoo 14.04.2016, 12:19:29
Cześć , też próbuje ogarnąć jakiś silnik ale niestety brak doświadczenia w budowie , i nie wychodzą za udane projekty może byś się chciał podzielić wskazówkami planami itp jak coś to pisz na artur.switon@vp.pl
Anonim 29.07.2015, 21:39:10
Właśnie próbuje zbudować taki silnik mógł byś mi przysłać jego plany antoni23ilza@gmail.com z góry dziękuję
Zbyszek "wks" 15.01.2013, 20:28:16
Trafiłem na twoja stronkę przypadkowo, i kopara mi opadła. Jesteś Waść pasjonatem silnika Stirlinga, i to jak wspaniałym. Moje dłubanie przy silnikach to niewarty kosmetyczki pryszcz.
Słowa podziwu i uznania. Moje podejście do silnika jest inne, wstyd się przyznać, użytkowe. Opracowuję nowe konstrukcje według swojego oryginalnego obiegu wewnętrznego energii. Własnie przystąpiłem do konstruowania atmosferycznego silnika cieplnego, stąd moje zainteresowanie Stirlingiem. Serdecznie pozdrawiam!