Skontaktuj się z nami

Możesz napisać na facebooku:
www.facebook.com/SilnikiStirlinga

Albo napisać maila:
piotrek@stirling.fc.pl

Mała uwaga: Jeśli masz pytanie dotyczące silników lepiej zadaj je na forum lub napisz na tablicy na facebooku. Może z odpowiedzi na Twoje pytanie skorzysta więcej osób! A ja również jeśli mam być szczery mimo chęci nie zawsze jestem w stanie odpisać wszyskim...

Często zadawane pytania:

1. Silniki większej mocy: Muszę niestety bardzo prosić o nie zadawanie mi pytań czy będe w stanie wykonać silnik mający większą moc. W tej chwili nie dysponuję zapleczem do czegoś takiego i nie mogę robić większych silników.

2. Kupno silnika: Nie musicie pytać mnie mailowo czy mam silnik na sprzedaż ponieważ awsze informuję o tym najpierw na stronie i facebooku :). Najlepiej zapisać się też do newslettera po lewej stronie (informuj mnie o nowościach) - informację o sprzedaży roześlę mailem.

3. Udostępnienie materiałów: Udostępniam na stronie oczywiście wszystko co mam. Jasnym jest że niektóre dokładne projekty nie są udostępnione, ponieważ wykonanie ich zajęło mi nieco czasu. Ale obiecuję dodawać na stronie nowe projekty: te, które będę w stanie.



Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi na facebooku:
Komentarze

Podpisz się     aby uniknąć spamu dodaj do siebie liczby 1 i 5:
Michael Głuszczak 19.11.2021, 22:51:26
Pozdrawiam z mojego przyrodniczego miejsca w okolicach Warszawy od strony Wrocławia. Jestem fascynatem między innymi generatorów prądu na bazie Stirlingów. Chcę nawiązać kontakt z tobą. Odezwij się proszę. Michael - Telefon = mój telegram ID (tradycyjny domowy ze słuchawką na spiralnym kablu) +48 720 777 545 email: niepsycholog@gmail.com
Kosek 27.05.2016, 17:26:10
Bardzo ciekawa strona, ciekawe projekty. Podziwiam wytrwałość, ale też mam kilka uwag. Mianowicie w dokumencie pdf z planami silnika nie ma w żadnym miejscu podanych pasowań ani tolerancji. Nie ma także podanych gwintów, a nie ukrywam, że jest to bardzo istotne. Trzeba się dużo domyślać. Pozdrawiam
P.Dworski 03.09.2015, 12:17:24
Witam przeglądałem właśnie budowę cnc jaka tu opublikowaliście jaki jest koszt takiego urządzenia? Czy te podzespoły mozna kupic u was? Pozdrawiam Pawel Dworski
Juliusz@sumorok.pll 12.08.2015, 09:18:42
Interesuje mnie silnik Sterliga, który można podłączyć do pieca CO, czy ma pan jakieś info na ten temat.
MaCiuK 23.06.2015, 14:34:05
Mam pytanie a jesli cos takiego zamontowac na podgrzewaczu wody ???? czy caly czas by chodzilo i wytwarzalo prad ????
LSF24.pl 05.02.2015, 15:03:37
Zapraszam Wszystkich na www.lsf24.pl zainteresowanych ofertą na łożyska oraz wałki liniowe
studentka 16.11.2014, 09:46:04
Witam, piszę do Pana z ogromną prośbą. Do szkoły na zaliczenie robię prezentację multimedialną między innymi o sposobie działania silnika Stirlinga. Bardzo fajnie zostało to zaprezentowane na takim ruchomym obrazku http://www.stirling.fc.pl/index.php?id=4 (silnik beta) chciałabym go skopiować do prezentacji w Power Poincie, natomiast nie jest to możliwe - czy mógłby Pan podesłać linka, zktórego mogłabym skorzystać w tej sprawie? Dziękuję
Kamolescu 12.06.2014, 23:06:53
Witam, Mam dosyć proste pytanie. Szukam koła zamachowego, litego, ciężkiego o średnicy ok. 5 cm (bez żadnych mechanizmów). Od godziny chodzę po internecie i nie mogę nic takiego znaleźć. Jeśli ktoś stąd orientuję się gdzie mogę coś takiego dostać byłbym bardzo wdzięczny za linka do producenta. bartkamski@gmail.com Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie wszystkich fanów modelarstwa i majsterkowania.
Marcin 31.05.2014, 20:41:29
Witam Panie Piotrze. Od dłuższego czasu śledzę Pana serię "Silniki Stirlinga modelarstwo i technika". Przyznam się, że jestem zaniepokojony bo od dwóch miesięcy nie pojawił się żaden nowy odcinek. Jakie są Pana dalsze plany dotyczące tego tematu?
Damian 10.04.2014, 16:48:38
Witam serdecznie pasjonatów silników cieplnych, ostatnio w mojej głowie powstała koncepcja silnika cieplnego bardzo różniąca się od pokazanych tutaj. jednak borykam się z kilkoma problemami natury technicznej. Mam kilka pytań na temat izolacji, czy warstwa lub kilka warstw materiału typu NRC (koc ratunkowy) nadaje się do odbijania wysokiej temperatury, a może są lepsze materiały o których nie wiem ? Jakiego materiału najlepiej użyć do oddzielenia (odizolowania) części ciepłej od zimnej ? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
Anonim 07.04.2014, 23:12:04
Mam pewne pytanie do wszystkich. Interesuje mnie silnik typu alfa czy nie dało by się go przerobić, jeśli dobrze zrozumiałem to w tym silniku moc do koła zamachowe przekazywana w znacznej części przez tłok zimny, ponadto silnik ten ma pewną wadę ponieważ część ogrzanego medium roboczego nie trafia do tłoka zimnego ale zostaje w przewodzie łączącym cylindry uniemożliwia to mieszanie medium, a przecież sprawność silnika stirliga zależy od różnicy temperatur, mam pewne rozwiązanie i nie wiem czy poprawi ono sprawność silnika. Gdyby tak obydwa cylindry były chłodzone i połączone dwoma kanałami które byłyby ogrzewane a na głowicach tych cylindrów zamontować zawory. Cykl by wyglądał następująco gdy jeden tłok znajduję się w GMP a drugi w DMP wtedy otwierają się zawory jednego kanału i pierwszy tłok otrzymuje energie z medium ciepłego które napiera napiera na niego wydostając się z kanału i przesuwa się w dół cylindra natomiast drugi tłok przesuwa się w górę cylindra i wypycha medium zimne do tego samego kanału, gdy znowu pierwszy tłok osiąga DMP a drugi GMP otwierają się zawory drugiego kanału i przekazywanie energii następuje tak samo jak przedtem tylko że przez drugi kanał w tym samym czasie w pierwszym kanale wzrasta temperatura i co za tym idzie ciśnienie. Ogólnie według mojej oceny taki silnik powinien mieć lepszą sprawność ale jest jedno ale tradycyjny układ rozrządu silnika spalinowego ma wadę gdyż zużywa dużo energii która jest pobierana z wału tegoż silnika (szczególnie sprężyny marnują nam bardzo dużo energii) natomiast stirling nie potrzebuje zaworów i to jest jego wielki plus,no ale mam pewien pomysł który zredukuję pobieranie mocy przez układ rozrządu, wyrzucę wszystko zostanie tylko sam wałek ale to jest temat na inną dyskusję. Proszę o komentarze jakby ktoś chciał wiedzieć jak wygląda mój hipotetyczny nowy rozrząd zapraszam do komentowania postaram się wyłożyć co i jak na razie proszę o ocenę tego pomysłu, z góry dziękuje.
kjareks 14.01.2014, 17:04:16
próbuję skontaktować się drogą majlową ale są kłopoty - wiadomości nie są dostarczane. A jestem zainteresowany tym silniczkiem - ale interesuje mnie też silnik typu Lehmann po przeróbkach - proszę o kontakt - można pod telefonem 601 73 03 55 - pozdrawiam - kjareks
Krzysztof W 19.10.2013, 22:28:25
Powitac wszystkich .Przypadkiem trafilem na te strone a jako ze za mlodu mialem zaciecie do modelarstwa zablysla mysl-- a czemu nie--.tym bardziej ze dostep mam do tokarki , frezarki. posluzylem sie planami zamieszczonymi na stronie przez prowadzacego i chwala mu to. Jest to doskonaly punkt startu wszelakich modyfikacji. na pierwszy ogien poszedl model alfa ,zrobiony z odpadowego alu jakby toporkiem uciosany po tygodniu juz sie kreci ;-D ;-D ;-D. Obecnie pracuje nad wersja beta lecz nie z drazkami lecz walem korbowym[ takie male wyzwanie po pierwszym sukcesie ] ten model pragne juz wykonac bardziej efektownie a to jednak czasu zajmuje. ale to nic ten swiecace oczka kolegow patrzace na to male krecidelko---bezcenne. Przepraszam za brak polskich znakow, gratoluje pomyslu i pozdrawiam
Edward JACEK ej@ej.webserwer.pl 29.03.2013, 12:50:42
Szanowni Pasjonaci silników Stirlinga informuję Was , że istnieje ogromna nisza do zrobienia biznesu . Wystarczy zobaczyć w internecie jak wygląda pompka obiegowa centralnego ogrzewania z napędem elektrycznym i skonstruować w to miejsce pompkę z napędem Stirlinga . Sukces murowany . Nie chodzi może tutaj o oszczędności na zużyciu energii elektrycznej lecz o bezpieczeństwo instalacji centralnego ogrzewania . Wyobraźcie sobie rozpalony piec węglowy i zanik napiecia sieci . Ustaje obieg ciepłej wody i piec może się zagotować . Wprawdzie równolegle do pompki obiegowej zabudowuje się tzw. zawór różnicowy . Lecz niebezpieczeństwo awarii przy zaniku napięcia jest nadal. Pozdrowienia Edward Jacek - sam pierwszy kupię taką pompkę a w kraju pracuje kilka milionów pieców centralnego ogrzewania w domkach jednorodzinnych i w innych miejscsch.
Anonim 03.03.2013, 22:29:06
Gratuluji k velice krásným webovým stránkám a hlavně vynikajícím modelům Stirling motorů!!! Velice mi zaujal váš Stirling - Ericsson motor s pumpou. Nebylo by možné od vás získat plánek tohoto Stirlinga? Také se těmto modelům věnuji a občas si je vyrábím pro své potěšení. Mé stránky jsou - http://www.stirlingy.moxo.cz/ e-mail - kzdek@seznam.cz S pozdravem Zdeněk
Kazimierz 22.12.2012, 12:44:44
Szanowny kolego .. Na allegro inf.że Twoja oferta została usunięta przez jakiegoś palanta zwanego pracownikiem. Napisz tym smieciom ,aby podał przyczyny tegoż usunięnia. Z poważaniem Będę miał pewną propozycje ...(dot.Silnika Stirlinga większej mocy - są możliwości wykonawcze) Kazimierz A. K
 
Skontaktuj się ze mną przez Facebook lub mailowo (piotrek@stirling.fc.pl) aby kupić silnik Stirlinga
Pomóż nam rozwijać tą stronę!
Dowiedz się jak możesz pomóc »