Plany silnika typu beta
Przedstawiam dokładne plany silnika Stilringa. Zostały one wykonane na podstawie starych zeskanowanych planów z internetu i przerysowane jako model 3D. Poniżej znajduje się plik PDF z wszystkimi elementami:

Pobierz tu plik PDF z planami



Oto animacja przedstawiająca pracę silnika:

Gotowy silnik po wykonaniu będzie wyglądał tak:











Omówienie elementów:


Oto główne wymiary silnika:


Układ korbowodów silnika:


Należy pamiętać, że w planach nie zostało napisane które korbowody mają stałe połączenie z wałkami a które mają połączenie ruchome. Ponieważ korbowodów nie jest dużo, można wywnioskować to z animacji. W planach nie zostały uwzględnione również łożyska. Chcąc użyć łożysk należy zoptymalizować plan uwzględniając rozmiary łożysk, którymi dysponujemy.

Opiszę teraz z grubsza wszystkie części. Obrazki na tej stronie są słabej jakości, dlatego polecam pobrać plik PDF z planem powyżej.

Oto wymiary osłony nagrzewnicy oraz tłoka gorącego. Osłona nagrzewnicy nie jest elementem koniecznym, ale poprawia sprawność Tłok gorący jest pusty w środku i najlepiej wykonać go z rurki cienkościennej chromoniklowej pospawanej.


Nagrzewnica składa się z 3 nakładanych na siebie chromoniklowych częśći. Można jednak zrobić ją z jednej części - probówki, co ja często praktykuję, sprawność silnika jest wtedy dobra.


Radiatory służą jak najlepszemu odprowadzaniu ciepła. W tym silniku radiatory są 2 i różnią się nieznacznie średnicą wewnętrznego otworu. Ich dokładny kształt również nie jest ściśle narzucony.


Poniżej korbowody. W silniku tym są 3 wymiary korbowodów. Jest tu również wał korbowy i osie. Ilość i położenie korbowodów najlepiej zobaczyć w pliku PDF, silnik jest tam w skali 1:1


To jest koło zamachowe i główny tłok. Koło zamachowe może być dowolne. Materiał tłoka należy dobrać tak aby chodził z najmniejszymi oporami. Musi być też bardzo pasowny. Jeśli cylinder będzie stalowy, tłok powinien być z brązu lub z dobrego gatunku aluminium.


Tak wygląda rama silnika. Należy wykonać 2 takie części.


Oto kilka drobnych elementów wykorbienia


To palnik spirytusowy. Oczywiście można dostosować projekt i użyć dowolnego palnika.


Poniżej 2 elementy palnika oraz główny korbowód, którego wykonanie jest dość kłopotliwe i lepiej podzielić tą część na kilka mniejszych a następnie złączyć.


Ostatnie elementy to drewniana deska oraz blaszana podstawa.




Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi na facebooku:
Komentarze

Podpisz się     aby uniknąć spamu dodaj do siebie liczby 5 i 6:
Andrzej Buncol 08.08.2017, 22:49:06
co za pierdy, jak zawsze polaczkowe gówno, rysunki śliczne, ale bez konkretnego opisu, tylko enigmatyczne gadki, sranie w banie, po ch****j ktoś wymyślił tabelki przy rysunkach technicznych....? Czy w tym, małym dzikim kraju na zachodzie azji, zawsze juz tak będzie? Jak już na coś sie silisz człowieniu to rób to do końca, a nie tak, tyko dla lansu, ale żeby Boże broń, zabardzo się nie podzielić z innymi.
Anonim 15.05.2016, 14:04:29
This is a copy of an original plan from 1971 by J. Coolegem that can be found on a website. http://www.plans-for-everything.com/hen_stirling_engine_plans.html A lot of information on your page seems to be inaccurate. I would advise to build the hot cylinder out of mild steel, as its thermodynamic properties allow to heat up the material to around 550 degrees Celsius. The cold cylinder/cooling fins are best to be manufactured from brass, not only because of its heat dissipation properties, but also it will allow the power piston to be made out of a light aluminium alloy. This is important to have a light piston, as the power is transferred from the compression of the gas there will be a smaller power loss to the system. I also would advice to check geometry of this design before manufacture, as the displacer piston travels up and down it can make contact with the cylinder wall. The dead space should be kept to minimum in effort to keep the energy losses down. The estimated power output for this engine is approx. 7 Watts and angular velocity measured on the flywheel is 1000 rpm. If anyone is planning on building this type of engine I would advise to change the bell crank mechanism to much simpler solution, with a sinle crank that puts the displacer and power piston in 90 degree phase to each other. Good Luck!
Lasik 03.12.2013, 15:19:41
powie mi ktoś jaka jest orientacyjna moc takiego silnika, lub prędkość obrotowa koła zamachowego?
Anonim 14.11.2013, 18:35:16
Czy można byłoby pokazać krok po kroku składanie tego silnika?
KW 19.09.2013, 21:18:32
dziala ;-D ;-d ;-D
Anonim 09.12.2012, 13:53:28
Z takim opisem to damy radę.
NT 21.10.2012, 20:45:16
strasznie to skomplikowane
 
Skontaktuj się ze mną przez Facebook lub mailowo (piotrek@stirling.fc.pl) aby kupić silnik Stirlinga
Pomóż nam rozwijać tą stronę!
Dowiedz się jak możesz pomóc »
 
zobacz też www.moje-seriale.pl