Typy silników

Silniki stirlinga ze względu na konstrukcje podzielone zostały na 3 grupy:

1. Typ alfa

Ten typ silników Stirlinga jest najbardziej zaawansowany. Składa się z dwóch cylindrów połączonych przewodem, którym przepływa między nimi gaz. Oto przykład takeigo silnika:

2. Typ beta

W silniku Stirlinga typu beta znajduje się tylko jeden cylinder, w którym pracują dwa tłoki. O ile w silniku typu alfa oba tłoki były identyczne to tutaj tłok ciepły jest mniejszy i przepuszcza pewną ilość gazu. Przykładowe zdjęcie:

3. Typ gamma

Najprostszy i najłatwiejszy do zrobienia w domu typ silnika Stirlinga. Ma on właściwie jeden cylinder - podobnie jak typ beta, lecz w typie gamma nie pokrywa się oś wzdłuż której przesuwają się tłoki. Cylinder jak już było wspomniane jest tylko jeden, płaski, ale ma on dobudowany drugi, dużo mniejszy. Są one jednak połączone, więc trudno mówić o nim jako o silniku dwucylindrowym. Oto przykład:



Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi na facebooku:
Komentarze

Podpisz się     aby uniknąć spamu dodaj do siebie liczby 5 i 4:
Grzegorz 23.10.2015, 14:36:00
Ciekawym rozwiązaniem przy próbach wykorzystania silnika stirlinga do wytwarzania energii elektrycznej jest wykorzystanie magnesów neodymowych zamiast tradycyjnych łożysk wraz z prądnicą wykorzystywaną w turbinach wiatrowych o pionowej osi obrotu
Anonim 08.06.2015, 22:46:42
Milion Pincet kuni
Anonim 23.04.2015, 19:37:20
Tu wpisz treść nowego komentarza
Kto to 17.03.2015, 21:23:53
Czyli w ststemie alfa obydwa tłoki sa szczelne?
Anonim 17.11.2013, 10:41:49
Mam link do poradnika o zasadzie dziaałania silnika gamma: http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zbudowac-prosty-silnik-stirlinga
Anonim 02.10.2013, 13:22:35
czy należy naloac wody do silnika strilinga
Anonim 16.08.2013, 20:00:03
Jaką on ma moc ten silnik ??:D
lelek 26.01.2013, 11:16:21
Próba pobrania energii kinetycznej od koła zamachowego w celu wytworzenia energii elektrycznej którą następnie zamienimy na energię cieplną potrzebną do zamiany na energię kinetyczną koła spowoduje, że przez straty w takim układzie związane z każdą przemianą trzeba będzie dostarczać więcej energii cieplnej z zewnątrz niż w przypadku prostego uzupełniania energią cieplną strat związanych z oporami ruchu i sprawnością cyklu.
Gibeusz 12.09.2012, 00:37:08
ciekawy pomysl ale pewnie sie nie uda bo nam na to fizyka nie pozwoli a dokladniej 2 zasada term. Pozdr:)
marcink 12.07.2012, 22:26:34
witajcie, proponuje dodać na koło kilka magnesów jako rotor i dorobić stator, dzieki któremu wytworzymy napiecie do róznic temperatóry, czy to będzie perpetuum mobile? proponuje zwrocić uwagę na implozje i elektromegnetyke pozdrawiam
 
Skontaktuj się ze mną przez Facebook lub mailowo (piotrek@stirling.fc.pl) aby kupić silnik Stirlinga
Pomóż nam rozwijać tą stronę!
Dowiedz się jak możesz pomóc »
 
zobacz też www.moje-seriale.pl